M-Tropical huidverzorgingsstudio.

Face. Skin. Body.

 

Zomer 2019, 1 juli opende ik, de studio. De eerste klant?

Een man! Marketing was meer gericht op de man. Maar vanaf het begin is iedereen welkom.

Dit jaar 1 juli 2024 bestaat M-Tropical 5 jaar!

De naam M-Tropical komt voort uit mijn voornaam Maria en mijn geboorteplaats Santana.

De tropische sfeer in mijn studio is natuurlijk en straalt een vakantiegevoel uit.

Want dat even weg van je drukke leven, even tijd voor jezelf vind ik van belang.

Wat mijn studio uniek maakt? Gastvrijheid in de studio. Iedereen is welkom die graag de huid goed wil verzorgen!

Iedereen verdient een mooie, gezonde en stralende huid!

 

Verhaal achter M-Tropical logo

De ananas staat voor het symbool van gastvrijheid.

Eilandbewoners in het Caribische gebied zetten vroeger als teken van gastvrijheid een ananas bij hun voordeur of de stadspoort.

Daarmee lieten ze zien dat gasten welkom waren.

Aloë vera staat voor Heilige plant

De heilige plant uit de tuin Eden of het paradijs.

Aloë vera plant voor het boze oog weren, bescherming van huis, salon, studio, lichaam.

De palmbomen  staat voor de zege en wedergeboorte

Ook het symbool van het paradijs. ” De rechtvaardige zal groeien als een palmboom”

Watergolven staat voor het symbool  oceanen

Voor mij de Atlantische oceaan. Water tussen moederland en vaderland. Brazilië en Nederland.

Ook voor Iemanjá, moeder en godin van de zeeën.

Betekenis kleuren in het logo M-Tropical

De kleuren in het logo komen overeen met de kleuren van de Braziliaanse vlag. Maar iedere kleur heeft ook een  eigen betekenis.

Groen voor natuur, tropisch, ontspanning.

In de kleurenpsychologie staat het voor balans, harmonie en groei.

Kleur groen bewaart evenwicht tussen het hart en het hoofd. Ook de kleur van groei, van de lente, van vernieuwing en wedergeboorte.

Geel voor de zon, warmte, ananas

In de kleurenpsychologie staat het voor vrolijkheid, geluk, verstand en energie. 

Blauw voor water, rust, lucht, zeeën en oceanen

Het symboliseert vertrouwen, loyaliteit, wijsheid, zelfverzekerdheid, intelligentie, geloof, waarheid en de hemel.

 

Eerste drie jaar was het logo anders. In het begin niet veel tijd gehad om er over na te denken en nog geen verhaal, ervaring, waardoor ik pas na drie jaar besloot om een nieuwe logo te laten maken. Ik ben heel blij en ik kan nu zeggen dat het past bij de studio en bij mij.